مشکل اصلی همه چیز فیش حقوقی معلمان است!

پاراف مشکل اصلی همه چیز فیش حقوقی معلمان است! به نقل از ایران : فانی، وزیر محترم آموزش و پرورش معوقات و مطالبات فرهنگیان را به دو بخش تقسیم می کند. اولین موضوع، معوقات و مطالباتی است که از سال‌های قبل این وزارتخانه به معلمان بدهکار است، چرا که به گفته آقای وزیر برای پرداخت این معوقات بودجه‌ای در وزارتخانه وجود نداشته و بودجه وزارت آموزش و پرورش بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسیده است.
معلمان از این نوع معوقه‌ها بسیار دارند. معلمانی داریم که در سال‌های قبل برگه‌های امتحانی تصحیح کرده‌اند، اما هنوز حتی پول تصحیح این اوراق را هم دریافت نکرده‌اند یا معلمان بازنشسته‌ای داریم که هنوز پاداش بازنشستگی شان درسال‌های قبل به آنها پرداخت نشده است. با این حال، بحث اصلی معلمان، امروز، پرداخت این نوع معوقات نیست. موضوع مهمتر برای معلمان فیش حقوقی پایین‌ آنهاست که بی‌شک وزیر محترم نیز به آن اذعان دارد(و به این نکته صراحتاً اشاره کرده اند). وجود تبعیض در فیش حقوقی معلمان نسبت به دیگر کارکنان معلمان را بسیار رنج می‌دهد.
شاید در حکم کارگزینی تفاوت چشمگیری میان فیش حقوقی معلمان با دیگر کارکنان دولت وجود نداشته باشد، اما پرداختی هایی چون حق مسکن،حق ایاب و ذهاب،پوشاک و اولاد و… تعدادشان آنقدر در فیش دیگر کارکنان زیاد است که موجب می‌شود پرداختی‌های آنها بالا برود. این درحالی‌است که این اتفاق در فیش حقوقی معلمان نمی‌افتد. شما دقت کنید امسال مبلغی نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان به حقوق دریافتی معلمان اضافه شده است اما وزارت آموزش و پرورش مبلغی در همین حدود را تحت عنوان «کسری مقرری ماه اول» از حقوق ماه اول کسر کرده است و حقوق ماه گذشته بسیاری از معلمان به خاطر کسری مقرری ماه اول امسال نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده و حتی دریافتی گروهی از معلمان از حقوق اسفند ماه‌شان نیز کمتر بوده است. وزارت آموزش و پرورش هر سال این مبلغ را با عنوان پرداخت پول به صندوق بازنشستگی کشوری کسر می‌کند و می‌گوید، اگر این مبلغ از حقوق فروردین ماه معلمان کسر نشود، معلمان در زمان بازنشستگی به مشکل بر می‌خورند.

این عمده مشکلات معلمان کشور است. همچنین سؤال همیشگی معلمان از مسئولان آموزش و پرورش استخدام 5 هزار نیرو در این وزارتخانه است.این درحالی‌است که بارها و بارها همین مسئولان اعلام کرده‌اند ما در آموزش و پرورش نیروی مازاد بسیار داریم.اگر نیروی مازاد وجود دارد مشخص شود که چرا این افراد جذب آموزش و پرورش می‌شوند.