پیشنهاداتی برای حفظ و نگهداری کارمندان با بازدهی بالا

پیشنهاداتی برای حفظ و نگهداری کارمندان با بازدهی بالا

پاراف پیشنهاداتی برای حفظ و نگهداری کارمندان با بازدهی بالا :بر هیچ کس پوشیده نیست که بعضی از کارمندان سازمان‌ها، بهتر از بقیه کار می‌کنند. کارکنان پر بازده، ارزشمندترین منابع هر شرکتی محسوب می‌شوند و این چیزی از ارزش‌های دیگران کم نمی‌کند. یک کارمند پر بازده کسی است که بیشترین ارزش را برای کسب و کار، و همچنین مشتریان شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین به نفع شماست برای راضی نگه داشتن آنها و حفظ مشارکتشان در دراز مدت، هر کاری از دستتان بر می‌آید، انجام دهید.

آنها را سرگرم نگه دارید: از جمله عواملی که کارمندان پر بازده شما را از بقیه متمایز می‌کند هوش، کنجکاوی و فعال بودن آنهاست. اینگونه افراد همیشه به دنبال انجام کارهای جدید و جالب هستند. با محول کردن جریانی مداوم از کارها و پروژه‌های جذاب و جالب، این نیاز آنها را برطرف کنید. مثلاً اگر برای کاهش هزینه‌های ارسال کالاهای خود و یا سازگاری بیشتر با محیط زیست به دنبال ایده‌های تازه‌ای می‌گردید، یا اگر به دنبال راهی تازه برای تبلیغ محصولات خود روی شبکه‌های اجتماعی هستید، این کار را به کارمندان پر بازده خود محول کنید.

اجازه دهید دیده شوند: هر کسی دوست دارد وقتی کار خوبی برای سازمان خود انجام می‌دهد، زحمتش به رسمیت شناخته شود. بهترین کارمندان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با دعوت از آنها برای سخنرانی در برابر هیات مدیره، یا رهبری تیم‌های حرفه‌ای و یا شرکت در جلسات خارج از شرکت، این اجازه را به آنها بدهید که خودشان را نشان دهند. آنها را به ارتباط گرفتن با سایر کارمندان حرفه‌ای سازمان و همکاری با آنها در پروژه‌های مشترک و سپس ارائه‌ی نتایج حاصل به تیم اجرایی تشویق کنید.

برای آنها مربی در نظر بگیرید: کارمندان شما با بهره‌مندی از راهنمایی‌ها و توصیه‌های مربی کار بلدی که می‌تواند ارتباطات خوبی نیز در اختیارشان قرار دهد به بهترین نحو منتفع خواهند شد و در نتیجه در سازمان و کار خود مشارکت بیشتری نشان خواهند داد. اما در انتخاب این راهنما باید خیلی دقت شود. از کارمندان پر سابقه‌تر و با تجربه‌‌تری استفاده کنید که به دمخور شدن با جوان‌ها علاقه دارند و از راهنمایی و حمایت آنها لذت می‌برند.

به آنها مسوولیت، و سپس پاداش بدهید: کارمند شما هر چه توان بیشتری داشته باشد، با درگیر شدن در چالش‌های کاری، شکوفاتر خواهد شد. با وجود اینکه ممکن است گاهی مرتکب اشتباهی شود یا حتی شکست بخورد، در محول کردن امور مهم به آنها تردید نکنید. شما می‌توانید مسوولیت یک طرح جدید مشتریان را به کارمندان پر‌بازده خود بسپارید، به آنها نقش رهبری تیم‌های مشترک را بدهید، و یا آنان را به کلید زدن یک شرکت جدید در حوزه‌ی تازه‌ای از فعالیت شرکت خود بگمارید و خیالتان از عملکرد خوب آنها راحت باشد. فراموش نکنید پاداش کار دشواری که مسوولیتش را پذیرفته‌اند را به آنها بدهید و آنان را مورد تشویق قرار دهید.

مسیر مشخصی برای رشد و ارتقای کارکنان خود ایجاد کنید: ضروری است کارکنان شما بدانند برای رشد و ارتقا مسیر مشخصی پیش رویشان قرار دارد. آنها اگر در سازمان شما آینده‌ای برای خود متصور نباشند، یا اگر فکر کنند پیشرفت‌شان در آنجا بیش از اندازه طول می‌کشد، به دنبال فرصت‌های خروج از سازمان شما خواهند گشت. زمان بگذارید و چارچوبی برای ارتقای کارکنان خود مشخص کنید. چارچوب شما باید در مسیر خود نقاط عطف، آموزش و سنجش‌های مشخصی داشته باشد. به آنها مسوولیت طیف وسیعی از امور مختلف را محول کنید تا از فرصت لازم برای تبدیل شدن به مدیران اثربخش بهره‌مند باشند. در نظر داشته باشید هیچ وقت نباید حتی یک کارمند خوب و حرفه‌ای را از دست داد. برای شناسایی پربازده‌ترین کارمندان خود نقطه‌ی سرآغازی در نظر بگیرید و سپس برای حفظ آنها، به صورت مستمر قدم‌های عملی بردارید.دیجیاتو.