راز و رمز آدم‌های موفق در محل کار

راز و رمز آدم‌های موفق در محل کار

پاراف راز و رمز آدم‌های موفق در محل کار: تلنت اسمارت بیش از یک میلیون نفر را آزموده و دریافته است که رده‌های بالاتر برترین عملکرد از آن افرادی است که هوش‌هیجانی بالا دارند (۹۰% افراد دارای برترین عملکرد). آدم‌هایی که هوش هیجانی بالایی دارند در خواندن ذهن دیگران مهارت دارند، و این نشان می‌دهد که آنها می دانند چه چیزهایی را باید و نباید درباره‌ی خودشان در محل کار افشا کنند. فهرست زیر‌، ‌شامل ۱۲ تا از رایج‌ترین چیزهایی می‌شود که اگر افراد افشا کنند زندگی حرفه‌ای‌شان در مسیری نادرست قرار می‌گیرد.

1.بگویند از کارشان متنفر هستند: آخرین چیزی که هرکسی در کارش می‌خواهد بشنود این است که کسی از ‌این‌که چقدر از کارش متنفر است شکایت می‌کند. این کار به شما برچسب یک شخص منفی را می‌زند، که کار تیمی را بلد نیست. این حرف، روحیه‌ی گروه را تضعیف می‌کند. رییس‌ها همیشه دنبال افراد منفی هستند که روحیه‌ی گروه را تضعیف می‌کنند و همیشه جایگزین‌های مشتاقی در گوشه و کنار منتظر تعویض آنها هستند.

2.ابگویند فکر می‌کنند کسی بی‌صلاحیت است :همیشه آدم‌های بی‌صلاحیت در هر کاری حضور دارند، و خوشبختانه همه می‌دانند آنها چه کسانی هستند. اگر قدرتش را ندارید که به آنها در بهبودشان کمک کنید یا اخراج‌شان کنید، پس با هوار کشیدن درباره‌ی بی‌عرضگی آنها چیزی به‌دست نمی‌آورید. با بیان کردن بی‌صلاحیتی همکارتان این طور به نظر می‌رسد که تلاش بیهوده‌ای برای بهتر نشان دادن خودتان انجام می‌دهید. این واکنش غیردوستانه‌ی شما در قالب عقاید منفی همکاران‌تان از شما، دوباره به خودتان بر می‌شود.

3.بگویند چه قدر پول به‌دست می‌آورند: پدر و مادرتان شاید دوست داشته باشند همه چیز را درباره‌ی پولی که هر ماه می‌گیرید بدانند، اما در محل کار، این فقط موجب منفی‌بافی می‌شود. این غیرممکن است که دستمزدها را با انصاف کامل تخصیص داده باشند، و فاش کردن دریافتی‌تان، سبب می‌شود همکاران‌تان دست به مقایسه بزنند. به محض این‌که بقیه بدانند چقدر درآمد دارید، هرکاری می‌کنید زیر ذره‌بین می‌رود تا علیه درآمدتان استفاده شود. این خیلی وسوسه‌انگیز است که حقوق دوستان‌تان را از روی کنجکاوی بدانید ولی از همان لحظه‌ای که می‌پرسید به بعد، دیگر هرگز روابط‌تان مثل قبل نخواهد بود.

4.باورهای سیاسی و مذهبی‌شان را بگویند: باورهای سیاسی و مذهبی آدم‌ها شدیدا به هویتی که در کار از خودشان نشان می‌دهند گره خورده است. مخالفت با دیدگاه‌های یک شخص می‌تواند به سرعت احساس قوی دیگران نسبت به شما را تغییر دهد. مقابله با ارزش‌های اعتقادی دیگران یکی از توهین‌آمیزترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

درست است، آدم های متفاوت رفتار‌های سیاسی و مذهبی متفاوتی دارند، ولی دفاع از ارزش‌های‌تان، ذهن بعضی‌ها را به سرعت منحرف می‌کند که شاید دسیسه‌ای در کار باشد. حتی گفتن یک رویداد جهانی مهم و داغ بدون عقاید پشتیبان قوی می‌تواند موجب تعارض شود.

5. بگویند در حال پیدا کردن شغل دیگری هستند: وقتی بچه بودم، به مربی بیس‌بال‌ام گفتم می‌خواهم دو هفته‌ی دیگر تیم را ترک کنم. در آن دو هفته، نیمکت‌نشین شدم. اوضاع وقتی بدتر شد که ‌تصمیم گرفتم بمانم، و تبدیل شده بودم به “بچه‌ای که حتی دوست ندارد اینجا بماند”. من خرد شده بودم ولی خطای خودم بود؛ تصمیمم را قبل از قطعی شدن به او گفته بودم.

همین اتفاق زمانی که به دیگران می‌گویید دنبال شغل دیگری هستید، رخ می‌دهد. به محض این‌که بگویید قصد رفتن دارید، ناگهان به کسی که وقت بقیه را تلف می‌کند تبدیل می‌شوید. هم چنین ممکن‌است در به‌دست آوردن شغل دیگر ناموفق باشید، پس بهتر است قبل از این‌که به دیگران بگویید، صبر کنید تا شغلی را بیابید. در غیر این صورت، نیمکت‌نشین خواهید شد.

6.شوخی تهاجمی داشته باشند: یک نکته که می‌توانیم از افراد مشهور یاد بگیریم این است که درباره‌ی حرف‌هایی که می‌زنند و کسانی که با آنها حرف می‌زنند بسیار محتاط هستند. شوخی‌های تهاجمی موجب می‌شود به دیگران احساس وحشتناکی دست دهد، و در چشم آنها وحشتناک به نظر برسید. هم‌چنین معمولاً کم‌تر از شوخی‌های هوشمندانه، بامزه و خنده‌دار هستند.

اگر خواستید شوخی کنید که خط قرمز‌ها را رد می‌کند باید میزان صمیمیت‌تان با آن آدم را بسنجید. اگر فکر می‌کنید شوخی شما ممکن است کسی را ناراحت کند بهتر است عنوانش نکنید. شما هیچ‌وقت نمی‌دانید مردم چه تجربیاتی در زندگی‌شان داشته‌اند که ممکن است موجب شود شوخی‌تان را جدی بگیرند.

7.بگویند دنبال شغل شخص دیگری هستند: بیان جاه‌طلبی‌هایتان در محل‌کار، وقتی با منافع دیگر افراد تعارض مستقیم دارد، نوعی خودخواهی یا اهمیت ندادن به کسانی است که با آنها کار می‌کنید یا به طورکلی تعارض با شرکت محسوب می‌شود. کارمندان بزرگ‌منش می‌خواهند کل تیم موفق شود، نه فقط خودشان. ‌صرف‌نظر از انگیزه‌های واقعی‌تان (برخی از ما فقط برای پول کار می‌کنیم)، بیان کردن هدف‌های خودخواهانه‌مان کمکی به ماندن در کار نمی‌کند.

8.بگویند در دوران دانشسرا چقدر خشن بودند: گذشته‌ی شما می‌تواند حرف‌های زیادی درباره‌تان بزند. فقط این که ۲۰ سال پیش کار عجیب و غریب یا احمقانه‌ای کرده‌اید دلیل نمی‌شود مردم شما را فردی بی‌عیب و نقص قضاوت کنند که از آن به بعد تغییر کرده‌اید. رییس‌جمهورهای بسیاری به رغم بی‌احتیاطی‌های گذشته‌ی خود رأی آوردند، ولی شما یک تیم گرداننده و انواع روابط‌عمومی که از شما محافظت کنند و چهره‌ی‌تان را خوب نشان دهند ندارید، پس باید گذشته‌ی ناخوشایندتان را برای خودتان نگه‌دارید.

9.بگویند در روابط زناشویی‌شان چه کار می‌کنند: روابط زناشویی با همسرتان چه موفق باشد چه نباشد، جای گفتنش در محل کار نیست. گفتنش برای بعضی‌ها خنده‌دار است اما ممکن است اکثریت را ناراحت کند. عبور از این خط قرمز ممکن است موجب بدنامی شما شود.دنیای اقتصاد.