بازنشستگان شهرداری تهران

سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به بازنشستگان خود چه خدماتی می دهد؟

پاراف سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به بازنشستگان خود چه خدماتی می دهد؟ : خدمات مشروحه زیر در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به بازنشستگان ارائه می گردد. آشنایی با روند ارائه این خدمات به بازنشستگان این شهرداری کمک می کند تا هر چه بهتر از خدمات فوق بهره ببرند.

  • کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی

*** هزينه لوازم التحرير: هزينه لوازم التحرير فرزندان بازنشستگان و موظفی بگیران، همه ساله مطابق اطلاعيه اداره كل رفاه برای تمام فرزندان در تمام مقاطع تحصيلي منظور می گردد. لازم به ذکر است براي پرداخت هزینه لوازم التحریر به فرزندان آقايان بازنشسته و وظيفه بگيران در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان، نياز به ارائه مدارك نمی باشد و با آغاز سال تحصيلي، این مبلغ محاسبه و به حساب حقوقي ایشان واريز مي شود ولي براي فرزندان بانوان بازنشسته، این امر با ارائه درخواست اوليه و تصوير صفحه اول شناسنامه فرزند و مادر به ستاد تكريم صورت می گیرد.

مدارك لازم برای هزينه لوازم التحرير فرزندان دانشجو:

1- گواهي اشتغال به تحصيل در سال تحصيلي جديد 2- اصل شناسنامه (براي فرزندان بانوان بازنشسته، فتوكپي شناسنامه مادر نيز ضروري است).

*** جايزه تحصيلي دانش آموزان: جايزه تحصيلي، همه ساله به فرزندان محصل بازنشستگان و موظفين محترم شهرداری تهران تعلق مي گيرد. در این راستا، فرزندان محصل مقطع ابتدايي با معدل 20-19، مقطع راهنمايي با معدل20 – 5/18 و دبيرستان با معدل 20-18 شامل این جایزه تحصیلی می شوند.

علاقه مندان برای كسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ جايزه تحصیلی می توانند با تلفن گويای سازمان به شماره 66387010 تماس بگیرند. همچنین لازم است برای ارایه مدارک، به ستاد تکریم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مراجعه نمایند تا پس از بررسی مدارک، مبلغ مورد نظر به حساب بازنشسته محترم یا موظفی بگیر واریز شود.

مدارك لازم برای جایزه تحصیلی دانش آموزان:

1- كارنامه دانش آموز 2- فرم جايزه تحصيلي كه توسط محل تحصيل دانش آموز تأييد شده و ممهور به واحدآموزشي (مدرسه ) باشد. 3- اصل شناسنامه دانش آموز براي فرزندان بانوان بازنشسته

*** جايزه تحصيلي کنکوری ها: کنکوری ها و پذیرفته شدگان در دانشگاهها نیز از جوایز ویژه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بی نصیب نیستند. این جايزه تحصيلي به فرزندان پذيرفته شده در دانشگاههاي دولتي و غير دولتي در تمام مقاطع كارداني، كارشناسي، كارسناسي ارشد و دكترا تعلق می گيرد.

مدارك لازم برای جایزه تحصیلی کنکوری ها:

1- گواهي اشتغال به تحصيل از دانشگاه با ذكر سال قبولي 2- اصل شناسنامه دانشجو

*** جايزه تحصيلي ویژه دانشجويان ممتاز دانشگاه ها

سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای دانشجویان ممتاز دانشگاهها نیز جوایز ویژه ای را در نظر گرفته است. این جوایز، به فرزندان دانشجو كه رتبه تحصيلي اول تا سوم را در هر سال تحصيلي كسب نموده باشند، تعلق مي گيرد.

مدارك مورد نياز برای جایزه تحصیلی دانشجویان ممتاز:

1- گواهي تائيد رتبه دانشجو از دانشگاه 2- اصل شناسنامه دانشجو  3- کپی حکم کارگزینی بازنشسته

  • پرداخت كمك هزينه پرستاري

یکی از خدمات ویژه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، پرداخت كمك هزينه پرستاري به آن دسته از بازنشستگان و وظيفه بگيراني (صرفاً همسران) كه به دلیل كهولت و بيماري، قادر به انجام امور شخصي خود نیستند و نياز به مراقبت و خدمات پرستاري ويژه در منزل دارند. برای تحقق این امر اقدامات زیر مورد نیاز است:

1- ارائه درخواست متقاضی به معاونت امور بازنشستگان و موظفين سازمان بازنشستگی شهرداری تهران  2- ارایه گزارش مددكاري و بررسی درخواست در كميته بازنشستگي  3- ارسال مصوبه كميته بازنشستگي به معاونت مالي و اداري سازمان (درصورت تصویب کمیته) برای پرداخت ماهانه

مدارك لازم برای کمک هزینه پرستاری:‌

1- ارایه درخواست اوليه متقاضی  2- ارایه گواهي پزشك متخصص به منظور بررسی پزشك معتمد سازمان

  • کارت منزلت

مدارک لازم:

1- یک قطعه عکس 3*4   2- فتوکپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه    3- رونوشت آخرین حکم حقوقی   4- تکمیل فرم مشخصات    5- واریز مبلغ 80000 ریال به حساب 1001331726 بانک شهر بنام سازمان فرهنگی هنری شهرداری منطقه 13

  • كمك هزينه تدفين

در صورت وقوع فوت برای بازنشستگان محترم شهرداری تهران یا افراد تحت تکفل ایشان (شامل همسر، فرزند، پدر و مادر)، مبلغ كمك هزينه تدفين برابر ضوابط با هماهنگی و نامه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران پرداخت می شود. لازم به ذکر است طبق موافقت هيأت مديره سازمان، به وظيفه بگيران فوتي نيز كمك هزينه تدفين طبق ضوابط از سوي سازمان بازنشستگی پرداخت مي شود. متقاضيان با ارائه مدارك لازم، به ستاد تكريم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مراجعه و پس از تکمیل مدارک و اخذ معرفي نامه از سازمان، با حضور در اداره كل رفاه و طي مراحل لازم، مبلغ مورد نظر را اخذ خواهند کرد.

مدارك لازم برای کمک هزینه تدفین:

1- فتوكپي صفحات اول و دوم شناسنامه متوفي و بازنشسته     2- فتوكپي حكم كارگزيني بازنشسته    3- فتوكپي گواهي خلاصه رونوشت وفات   4- اصل فيش بهشت زهرا يا تائيديه شوراي اسلامي محل در شهرستان ها   5- ارائه دفترچه بيمه درماني شهرداري متوفي در صورت دارا بودن   6- کپی كارت ملي متوفي   كمك هزينه ازدواج

  • كمك هزينه ازدواج به فرزندان بازنشستگان

یکی از اقدامات حمایتی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، پرداخت مبلغ كمك هزينه ازدواج به فرزندان بازنشستگان محتمر شهرداری تهران می باشد که این مبلغ پس از تکمیل مدارک و برابر ضوابط پرداخت خواهد شد. متقاضیان مي توانند با در دست داشتن مدارك مورد نیاز به ستاد تكريم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مراجعه و با معرفي نامه صادرشده توسط ستاد تکریم به اداره كل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران مراجعه کنند. لازم به ذکر است که اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی، پس از بررسی مدارک، نسبت به ارسال مبلغ فوق به حساب سازمان بازنشستگی شهرداری تهران اقدام و سازمان نیز مبلغ مذکور را به حساب حقوقی متقاضی واریز می نماید .

مدارك مورد نیاز پرداخت کمک هزینه ازدواج:

1- اصل و فتوکپی صفحات 2،3،4،5 عقدنامه زوجین   2- اصل و فتوکپی صفحات اول و دوم شناسنامه عروس و داماد   3- فتوكپي آخرین حکم کارگزینی متقاضی (بازنشسته محترم)   4- اصل و فتوکپی شناسنامه متقاضی   5- دفترچه بیمه خدمات درمانی عروس يا داماد