رتبه‌بندی باید شامل معلمان کم‌سابقه هم باشد

رتبه‌بندی باید شامل معلمان کم‌سابقه هم باشد

پاراف رتبه‌بندی باید شامل معلمان کم‌سابقه هم باشد : حجت‌الله درویش‌پور عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان به دنبال ارتقای کیفیت نظام آموزشی، ایجاد انگیزه در میان جامعه فرهنگیان است، گفت: اگر این اهداف محقق نشود دیگر طرح رتبه‌بندی معنا پیدا نمی‌کند.

باید تغییری در این طرح اعمال شود تا اجازه نداده نشود انگیزه معلمان جوان از بین رود، درواقع در کنار شرط سابقه کار و فعالیت پژوهشی باید آیتم های دیگری وجود داشته باشد تا این رتبه‌بندی را عادلانه کند.

وی با بیان اینکه محرومیت معلمان کم سابقه از طرح رتبه‌بندی عادلانه نیست، گفت: آموزش و پرورش باید برای معلمان کم سابقه نیز فکری کند چراکه این معلمان با وجود کم‌تجربه بودن و نداشتن سابقه تحقیقاتی بسیار با انگیزه، حوصله و استعداد هستند و حتی در بسیاری از موارد از معلمان قدیمی خلاقیت بیشتری در به کارگیری شیوه‌های جذاب آموزشی دارند.

وی با تاکید مجدد مبنی براینکه آموزش و پرورش باید در طرح رتبه‌بندی معلمان تجدیدنظر کند، افزود: مسئولان ابتدا باید حقوق معلمان را اصلاح کنند و پس از آن با نظرسنجی از فرهنگیان بررسی و دقت بیشتر طرح رتبه بندی را تدوین و اجرایی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس ترمیم حقوق و دستمزد فرهنگیان باید شامل حال همه آنها شود و اجازه ندارد معلمان تازه کار همچون همتایان با سابقه خود پس از پشت سر گذاشتن سال‌ها رنج و سختی به شرایط مساعدی دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: اگر به جایگاه و فلسفه رتبه‌بندی معلمان توجه کنیم مشخص خواهد شد که این طرح با چه اهدافی در سند تحول بنیادین گنجانده شده، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان باید افزایش انگیزه و ارتقای کیفیت نظام آموزشی باشد و این طرح تلاش کند تا رقابتی ﺭا میان فرهنگیان البته با تأکید بر توانمندی حرفه‌ای آن‌ها رقم بزند.
حجت الله درویش پور

درویش پور با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان به دنبال ارتقای کیفیت نظام آموزشی، به‌روز‌کردن دانش آن‌ها و ایجاد انگیزه در میان جامعه فرهنگیان است و اگر این اهداف محقق نشود دیگر طرح رتبه‌بندی معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند، گفت: به همین دلیل نباید بخشی از معلمان را از این طرح محروم کرد و در ادامه نارضایتی و بی‌انگیزگی در کار را گسترش داد.خانه ملت.