استفاده يک سوم کارمندان سازمان‌ها از بانکداری آنلاين

استفاده يک سوم کارمندان سازمان‌ها از بانکداری آنلاين

پاراف استفاده يک سوم کارمندان سازمان‌ها از بانکداري آنلاين : آمار نشان مي‌دهد آن دسته از کارمندان و مديرانی که در محل کار، از ابزار همراه برای انجام مراودات مالی و بانکي استفاده می کنند، سير صعودی دارد.

کارشناسان معتقدند بانکداري موبايلي در محل کار هر چند میتواند باعث ارتقای بهره‌وری شده و با حذف زمان تردد، صرفه‌جويی در وقت و هزينه سازمان را به دنبال داشته باشد ولی با توجه به گسترش تهديدات امنيتی، اين نوع بانکداری بالقوه زمينه را برای افشای داده‌های خصوصی سازمان فراهم می آورد.

به گزارش شرکت ملي انفورماتيک به نقل از پايگاه Infosecurity Magazine، بنا به يافته‌هاي اخير آزمايشگاه کاسپرسکی و B2B International، بيش از 30 درصد شرکت‌ها از ابزارهاي همراه برای دسترسی به حساب بانکی شرکتی و انجام تراکنش‌های مالی استفاده مي‌کنند.

علاوه بر اين، دپارتمان‌هاي مالي (63 درصد)، مديران (54 درصد) و حتي کارمندان (8 درصد) آزادانه بر بستر اپليکيشن‌هاي موبايلي به رتق و فتق امور مالي شرکتي مي‌پردازند.

کارشناسان معتقدند بانکداري موبايلي در محل کار هر چند میتواند باعث ارتقای بهره‌وری شده و با حذف زمان تردد، صرفه‌جويی در وقت و هزينه سازمان را به دنبال داشته باشد ولی با توجه به گسترش تهديدات امنيتی، اين نوع بانکداری بالقوه زمينه را برای افشای داده‌های خصوصی سازمان فراهم می آورد.

بر اين اساس لازم است بانک‌ها زيرساخت‌هاي امنيتي را تامين کرده و با رصد تراکنش‌هاي مالي، جلوي سوءاستفاده‌هاي احتمالي هکرها و نفوذگران را بگيرند.

اين در حالي است که گزارش‌ها نشان مي‌دهد هکرها به طور فزاينده‌اي، کاربران پلتفرم‌هاي موبايل را هدف گرفته‌اند. در سه ماهه سوم سال 2015، آزمايشگاه توليد محصولات کاسپرسکي براي ابزار همراه، بيش از 300 هزار بدافزار جديد شناسايي کرده است.

بيشترين رشد از آنِ يک تروجان بانکي بوده که داده‌هاي بانکي را سرقت مي‌نموده است.

Ross Hogan رئيس جهاني پيشگيري از کلاهبرداري در آزمايشگاه کاسپرسکي مي‌گويد همه کاربران خدمات بانکداري همراه، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان بايد مراقب امنيت و رفتار خود بوده و در عين حال از بانک‌هاي خود بخواهند که اقدامات لازم براي تامين امنيت آنها را برقرار نمايند.پاراف.