نوشیدن آب در چه زمان هایی بهتر است؟

نوشیدن آب در چه زمان هایی بهتر است؟

پاراف نوشیدن آب در چه زمان هایی بهتر است؟ : افزایش کارایی مغز، رفع سردرد، بهبود خلق و خو، رفع چین و چروک پوست، کاهش وزن و تسکین درد مفاصل تنها بخشی از فواید نوشیدن آب است. زمان مناسب برای نوشیدن آب نکته حایز اهمیتی است و نقش مهمی در افزایش سلامتی دارد.عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است.

آنچه باید درباره آب بدانید

  • ۷۵ درصد مغز از آب تشکیل است
  • آب دمای بدن را تنظیم می کند
  • ۸۳ درصد از حجم خون از آب تشکیل شده است
  • مواد زائد بدن را حذف می کند
  • ۷۵ درصد از حجم عضلات از آب تشکیل شده است
  • به جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند
  • از تمام اعضای حیاتی بدن محافظت می کند
  • به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند
  • اکسیژن را مرطوب می کند تا برای تنفس قابل استفاده شود
  • به حمل مواد مغذی و آب به سلول ها کمک می کند
  • عملکرد کلیه ها به آب وابسته است

بهترین زمان برای نوشیدن آب

۱-هنگام برخاستن از خواب: نوشیدن دو لیوان آب با دمای ولرم به محض برخاستن از خواب توصیه شده است. این کار به تنظیم دمای بدن و بهبود عملکرد اندام ها کمک می کند و غلظت خون را متعادل می کند.

۲-نیم ساعت قبل از وعده های اصلی غذا: نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا به گوارش مواد غذایی کمک می کند و از طرفی بخشی از حجم معده را اشغال و اشتها را کاهش می دهد.

۳-هنگام گرسنگی: ممکن است احساس گرسنگی کاذب باشد و نوشیدن یک لیون آب به پر شدن بخشی از معده کمک می کند.

۴-قبل از امتحان و فعالیت های دشوار ذهنی: آبرسانی به بدن و مغز سبب افزایش کارایی مغز شده و می تواند در بهبود عملکرد مغز موثر باشد.

۵-قبل از ورزش: به منظور تنظیم دمای بدن و آبرسانی به اندام ها، مصرف دو لیوان آب قبل از جلسات ورزش ضروری است.

۶-پس از ورزش: پس از ورزش به دلیل تعرق، نوشیدن آب ضروری است.

۷-زمانی که در معرض انواع میکروب قرار دارید: اماکن شلوغ مانند مترو و بیمارستان، فضاهایی است که بیشترین میزان میکروب، ویروس و میکروارگانیسم های بیماری زا را در خود جای داده است. آبرسانی به بدن مهمترین روش برای تقویت سیستم ایمنی برای حمله به عوامل بیماری زاست.

۸-هنگام ابتلا به بیماری: نوشیدن آب، میوه و انواع مایعات هنگام ابتلا به انواع بیماری ها ضروری است.

۸-هنگام خستگی: یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با خستگی، نوشیدن آب است.

۹-هنگام سردرد: کم آبی بدن یکی از مهمترین دلایل بروز سردرد است.

۱۰-قبل از رفتن به رختخواب: نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

۱۱-قبل از استحمام: نوشیدن آب قبل از استحمام از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.ایرنا.