روش های برخورد با کارمندان متخلف مالیاتی

پاراف روش های برخورد با کارمندان متخلف مالیاتی : داود آرضایی، دادستان انتظامی سازمان مالیاتی در مورد اعتراض برخی از مودیان نسبت به برخورد کارمندان سازمان امور مالیاتی در پاسخگویی به امور، اظهار داشت: تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان امور مالیاتی کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که مطابق با منشور حقوق مؤدیان مالیاتی و آیین اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور؛ کارکنان سازمان باید با نهایت حسن خلق، فروتنی، ادب، با اشتیاق امور مربوط به مودیان را انجام داده و در جهت تکریم ایشان و همچنین جلب رضایت ارباب رجوع از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی  گفت: چنانچه هر گونه رفتار نامناسبی از سوی کارمندان سازمان امور مالیاتی مشاهده شود، همان‌گونه که سابقاً نیز اطلاع‌رسانی شده است هموطنان می‌توانند به 3 روش نسبت به اعلام و ارسال شکایات خود از عملکرد کارمندان سازمان اقدام کنند.

وی با اشاره به مسیرهای قانونی برای شکایت و اعتراض یادآور شد: افراد می‌توانند به صورت حضوری به نمایندگان دادستانی انتظامی مالیاتی یا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالیاتی مراجعه کنند.

به گفته آرضایی، روش دوم از طریق مکاتبه، دورنگار، تماس تلفنی  و همچنین تماس با مرکز ارتباط مردمی سازمان به شماره 1822 است.

وی تصریح کرد:‌ در صورت اثبات هر گونه رفتار نامناسب کارمندان سازمان امور مالیاتی با مؤدیان، دادستانی انتظامی مالیاتی بدواً نسبت به تذکر و اعلام نارضایتی از عملکرد کارمند متخلف اقدام و در صورت تکرار به استناد بند (ب) ماده (264) قانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط شخص خاطی تحت تعقیب انتظامی قرار خواهد گرفت.*فارس.