انگیزه شغلی

آشنایی با رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

پاراف آشنایی با رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه : امروزه، بيمه تبدیل به يكي از عناصر اصلی زندگي مردم شده است و متناسب با ميزان پيشرفت جوامع، بيمه نيز در  آنها رشد داشته است.

بيمه درمان، بيمه آتش سوزي، بيمه مسئوليت، بيمه عمر و ده ها نوع ديگر بيمه، همگي براي آسايش خيال مردم طراحي و ارائه شده است. كارشناسان رشته مدیریت بیمه با تسلط بر قوانين و مقررات مربوطه و تجربه كاري مناسب مي توانند خدمات مناسبي را به بيمه گذاران ارائه دهند.

از آنجا كه بازار كار فارغ التحصيلان رشته مدیریت بیمه محدود است، لذا دانشگاه ها و مؤسسات زيادي اقدام به جذب دانشجو نمي كنند و تنها تعداد معدودی مجموعه آموزشي در رشته مدیریت بیمه دانشجو مي پذيرند كه در این معرفی به آنها اشاره شده است.

هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی و بیمه ای، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی حاکم بر فضای بیمه کشور و جهان و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

واحدهای درسی در دانشگاه:

مدیریت منابع انسانی پیشرفته  / تئوریهای مدیریت پیشرفته / تحلیل آماری / مدیریت استراتژیک پیشرفته / بازارشناسی و مسائل بازاریابی / مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته /  حسابداری مدیریت / تحقیق در عملیات پیشرفته / اقتصاد مدیریت / سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته / ریسک و بیمه / بیمه اتکایی / حسابداری شرکت های بیمه /سمینار در مدیریت بیمه

بازار کار:

فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی و علی الخصوص بیمه پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در شرکتهای بیمه به کار مشغول شوند و یا در سمت مشاور بیمه ای در کنار مدیران شرکتها انجام وظیفه نمایند که این مساله مستلزم دانش فنی بسیار خواهد بود که کار عملی دانشجویان را می طلبد. از دیگر گزینه های کاری دانش آموختگان این رشته، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با شرکتهای بیمه می باشد. اگر فارغ التحصیلان این رشته از روابط عمومی بالا و روحیه مصممی برخوردار باشند می توانند به عنوان عامل فروش شرکتهای بیمه وارد بازار کار شوند که با توجه به رشد تعداد شرکتهای بیمه، دستیابی به این گزینه راحتتر می شود هر چند رقابت در بازار را پیچپیده تر می سازد. کسانی بیشتر به این رشته گرایش دارند که تجربه کار در صنعت بیمه را دارند، و به دنبال رشد کار راهه شغلی خود هستند و مشکل اشتغال ندارند که نشان از بلوغ این صنعت دارد. البته پاپیروس به این دانشجویانی که هیچ تجربه ی عملی در این صنعت ندارند، توصیه می کند، در دوره دانشجویی حتما دانشجویان بازاریابی بیمه را حتی به صورت مقطعی، در عمل تجربه کنند.