آشنایی با نحوه مدیریت عوامل مزاحم و مختل‌کننده محل کار

آشنایی با نحوه مدیریت عوامل مزاحم و مختل‌کننده محل کار

پاراف آشنایی با نحوه مدیریت عوامل مزاحم و مختل‌کننده محل کار : اگر به میز کار یا صفحه دسکتاپ کامپیوتر بعضی از همکارانتان نگاهی دقیق بیندازید آنها را مملو از پرونده‌های نیمه کاره رها شده و فولدر‌های باز شده متعدد می‌یابید که در نگاه اول احساسی منفی و کسل‌کننده به شما می‌دهند. پس اگر می‌خواهید چنین احساسی نسبت به میز کارتان و کامپیوترتان وجود نداشته باشد حتما اقدامات زیر را به عادات روزانه‌تان تبدیل کنید:

* اگر پیام یا نامه‌ای را دریافت کردید بلافاصله آن را خوانده و در صورت لزوم پاسخ دهید و سپس آن را از کارهایتان خارج کنید.

* اگر قرار است با کسی تماسی بگیرید سریع و قبل از اینکه دیگران آن را به شما یادآوری کنند این کار را انجام دهید.

*هر کاری را یک بار و به‌طور کامل انجام دهید و از دوباره کاری یا از سر گرفتن کارهای نیمه تمام جدا خودداری کنید.

تحقیقات نشان داده که هر گونه اختلال و مزاحمت بیرونی می‌تواند تا ۱۰ دقیقه از وقت شما را به هدر دهد. شاید آن عامل مزاحم تنها چند ثانیه به‌طور مستقیم وقت شما را اشغال کند، اما بازگشت شما به وضعیت و تمرکز پیش از ورود عامل مزاحم تا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین برای اجتناب از وقوع چنین اختلالاتی، تا حد امکان وسایل الکترونیکی پیرامون خود را خاموش و در اتاق کارتان را ببندید و تلفن همراه خود را به حالت بی‌صدا درآورید. انجام این اقدامات شاید در ابتدا کمی سخت باشد. اما پس از مدتی هم شما و هم اطرافیان تان به آن عادت می‌کنید و در نتیجه به نحو چشمگیری در مدیریت خودکار زمان تان موفق خواهید شد.دنیای اقتصاد.