کارآفرینی

۷ خوان سر راه کارآفرینی که نباید از آنها غفلت کرد

پاراف ۷ خوان سر راه کارآفرینی که نباید از آنها غفلت کرد : سـایت entrepreneur کـه به صورت تخصصی بر تولید محتوای کارآفرینی و ایده‌پردازی تمرکز دارد اخیراً در مطلبی به قلم جسیون دمرز به هفت هزینه‌ای که گاهی کارآفرین‌ها به آن توجه ندارند پرداخته است. راه‌‌اندازی یک کسب و کار بسیار پرهزینه است، زمانی که کارآفرینان، برنامه‌ریزی راه‌اندازی و تأمین کسب و کار خود را آغاز می‌کنند طبیعتاً به جای اینکه به هزینه‌های ادامه فعالیت کسب و کاری خود بیندیشند به فکر درآمد بالقوه‌اند.

  سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها می‌خواهند ببینند که شما تحقیقات جامع را جهت راه‌اندازی انجام داده‌اید یا خیر. در عین حال شما باید انتظار موارد شگفت آور را داشته باشید؛ کارآفرینی همواره مسیری که شما فکر می‌کنید طی نمی‌نماید.ایران.

آنها معمولاً هزینه‌های راه‌اندازی همانند هزینه تجهیزات و هزینه محصولات اصلی خود را مد نظر قرار می‌دهند ولی به برخی هزینه‌ها توجهی ندارند و این اشتباه مهلکی است. شناسایی این هزینه‌ها در برنامه‌ریزی صحیح حایز اهمیت است از جمله این هزینه‌ها می‌­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مالیات

مالیات سریعاً به یک مسأله پیچیده بدل می‌شود حتی زمانی که به صورت تک نفره فعالیت دارید. خبر خوب اینکه، شما تا زمانی‌که درآمدی کسب ننمایید؛ مالیات چندانی نخواهید پرداخت ولی زمانی که شروع به درآمدزایی می‌نمایید باید دقیقاً بدانید چه میزان هزینه صرف مالیات نمایید. پس تحقیق و بررسی کرده و هزینه­‌های خود را در مدل سوددهی تعریف نمایید چون در صورت عدم توجه، در فصل پرداخت مالیات، به میزان مورد نظر درآمد کسب نخواهید کرد.

بیمه‌

در زمان بررسی هزینه‌ها جهت راه‌اندازی یک کسب و کار، بیمه پایین‌ترین میزان توجه را به خود اختصاص می‌دهد. انواعی از بیمه‌ها وجود دارند و امکان دارد شرکت شما به تمامی آنها نیاز نداشته باشد ولی باید از نیازهای خود آگاه باشید.

نیروی انسانی

امکان دارد از آغاز شما تعداد نیروی انسانی مورد نیاز خود را تخمین نزنید. منابع انسانی پرهزینه بوده بویژه اگر به صورت تمام وقت آنها را استخدام نمایید بنابراین بسیاری از کارآفرینان در زمان راه‌اندازی، حداقل نیرو را جذب می‌نمایند. ولی امکان دارد با گسترش تعداد مشتریان به نیروهای کمکی جدید نیاز باشد.

هزینه‌های غیر مترقبه

امکان دارد اتفاقات ناخوشایند نامحدودی در کسب و کار شما روی دهند. امکان دارد تجهیزاتی خراب شود. پنجره‌های شرکت بشکند. تجهیزات دزدیده شوند. هزینه‌هایی هستند که شما نمی‌توانید آنها را پیش‌بینی نمایید، بنابراین زمانی که با آنها رویارو می‌شوید آنها می‌توانند شما را به چالش بکشند. پس بهتر است شما هزینه‌هایی را برای موارد پیش‌بینی نشده و اضطراری تعریف نمایید، در این صورت شما آمادگی هر رویدادی را دارید.

نرم‌افزار و اتوماسیون

زمانی که شما بازاریابی محتوا را اجرا کرده یا سعی می‌کنید موجودی خود را کنترل نمایید نیاز به نرم افزار دارید. البته این موارد را می‌توان به‌صورت دستی انجام داد ولی اتوماسیون در طی زمان هزینه­‌های نیروی کار شما را کاهش خواهد داد. مسأله این است این بسته‌های نرم افزاری چندصد یا چند هزار دلار در ماه هزینه خواهد داشت و اگر آمادگی این را نداشته باشید شما در مراحل اولیه رشد کسب و کار خود دچار مشکل خواهید گشت.

هزینه های جانبی

اکثر کارآفرینان، هزینه اجاره را در مدل‌های مالی خود تعریف می‌نمایند ولی آیا شما به هزینه‌های خدمات رفاهی – آب، برق، تلفن و… – توجه کرده‌اید؟ بسته به بزرگی و کوچکی و موقعیت شرکت شما، به سادگی صدها دلار در ماه صرف اینترنت خواهید کرد و باید هزینه بیشتری برای برق، تلفن، خدمات نگهبانی و گاز را مد نظر قرار دهید.ایران.