نحوه متوقف کردن انرژی منفی ها در محل کار

پاراف نحوه متوقف کردن انرژی منفی ها در محل کار : حتما شما هم در محیط کار با افرادی که مداوما در حال انتشار افکار و انرژی منفی هستند سروکار داشته اید.

یکی از بزرگترین چالش های مردم در محیط کار، اجتناب از منفی بافی اطرافیان است. هیچ چیزی بیشتر از بی حالی و دلسردی یا انرژی منفی همکاران، خصوصا کسانی که نزدیک شما کار می کنند، نمی تواند شور و شوق شما را در ابتدای صبح یا در اولین ساعات کاری تان نابود کرده و کاری کند که در تمام طول روز احساس خستگی کنید و پکر باشید؛ بررسی های به عمل آمده در محیط های کاری نشان می دهد که در همه جا این مورد دشمن شماره یک افراد شاغل و نیز اولین و مهمترین خطری است که باید از آن اجتناب کرد.

درست همانطور که اشعه های زیانبار و مواد سمی سلامت ما را به خطر می اندازد، انرژی منفی هم برای سلامت جسمی و روحی انسان ها خطرناک است. هرگز فکر نکنید که چون ارتعاش بد، نامحسوس است یا منشأ آن معلوم نیست، زیانی به اندازه گازهای سمی خطرناک ندارد؛ ابدا تصور نکنید نادیده گرفتن منفی بافی، شما را از اثرات زیانبار آن محافظت می کند؛ زیرا این کار اصلا شما را در برابر این تاثیرات مصون نمی دارد.

ارتعاش بد چگونه روی شما اثر می گذارد؟

ارتعاش بد دیگران، روحیه شما را پایین می آورد. سیستم عصبی تان را تحریک کرده و شما را بی قرار، افسرده و بی حال می کند؛ این ارتعاش موجب می شود تا به ارزش خودتان شک کنید و در ضمن حواستان را پرت می کند و تمرکزتان را به هم می ریزد و در نتیجه شما را به حالت تدافعی درمی آورد. دیگر انرژی برایتان باقی نمی ماند که کارتان را انجام دهید؛ چه رسد به اینکه آنها را درست انجام دهید.

همین چند روز پیش در اخبار استان تهران دیدم جوانی، بدون هیچگونه سابقه بیماری، ناگهان به سوی عابران خیابان حمله و چند نفر را زخمی کرده است. در واقع انواع مختلف این حملات ناگهانی و بی دلیل هر روز در تمام دنیا مشاهده می شود که اگرچه درجه و شدت شان با هم متفاوت است اما اغلب با اصطلاحاتی چون «جوش آورده» یا به سرش زده» و … توصیف می شود؛ اما در حقیقت همه اینها در اثر انباشته شدن ارتعاش بد یا انرژی منفی رخ می دهد.

این موضوع در محیط های کاری، مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری را به بار می آورد؛ به طوری که خیلی ها را وادار به ترک کارشان کرده و بسیاری دیگر را از کارشان دلزده می کند و دست کم انرژی و شور و شوق فرد را از او می گیرد و در نتیجه بازده کاری را کاهش می دهد و صدمات محسوس و نامحسوس بر جای می گذارد و البته همه این موارد بر روی وضع مالی افراد نیز تاثیرگذار خواهد بود.

خبر خوب این است که این مشکلات هم چاره ای دارد و خبر بهتر آن است که شما می توانید از خودتان در برابر ارتعاش منفی و منفی بافی در محیط کارتان محافظت کنید و نیز بهترین خبر اینکه با کمی خلاقیت می توانید جریان ارتعاش بد را متوقف کنید. برای این کار هشت راه وجود دارد:

1- تست ارتعاش بگیرید: هر روز کیفیت انرژی محیط کارتان را امتحان کنید. برای این کار کافی است با حساسیت و دقت بیشتری به محیط اطراف و همکارانتان توجه کنید. با کمی دقت می توانید از همان ابتدای روز حال و هوای آن روز را تشخیص دهید. شما با تشخیص دمای روانی محیط کارتان، می توانید اقدامات لازم را برای محافظت از انرژی خودتان در برابر انرژی بد دیگران انجام دهید. گام اول در این زمینه، داشتن حساسیت نسبت به محیط اطراف و ارتعاش اطرافیان است.

2- نفس عمیق بکشید: به محض اینکه احساس ناهماهنگی ارتعاشی کردید، نفس عمیق بکشید؛ چرا که تنفس عمیق، بهترین و مهمترین سلاح شماست. تنفس عمیق نه تنها برای سلامتی عمومی جسمی و روحی تان سودمند است، بلکه به همان سرعتی که اکسیژن بیشتری وارد بدنتان می کند، ارتعاش منفی را هم از شما دور می کند.به خودتان بگویید که به هیچ کس و هیچ چیز اجازه نمی دهید آرامش و تمرکزتان را به هم بزند. بخواهید که در هر وضعیتی، صرفنظر از نوع رفتار دیگران یا موقعیت های دشوار و ناراحت کننده ای که هر روز ممکن است پیش بیاید، آرامش تان را حفظ کنید. تنفس عمیق، ابزار اصلی شما برای رسیدن به چنین آرامشی است.

3- به چیزی که دوست دارید، فکر کنید: ذهن تان را به چیزهای مثبت زندگی یا اطراف تان معطوف کنید. اگر بلافاصله هیچ چیز مثبتی نمی بینید، به خاطره خوبی از گذشته فکر کنید. خودتان را در هاله گرم و محافظت کننده آن مجسم کنید. ارتعاش و امواج انرژی مثبت خاطرات، بدون توجه به فاصله زمانی و مکانی، هر لحظه در اختیار ما هستند تا به ما نیرو و قدرت ببخشند. احساس کنید امواج خوب و مثبت و گرم آن خاطره زیبا یا آن روز یا آن دیدار تمام وجودتان را فرا می گیرد و هر تاریکی یا موج منفی را می شوید و با خود می برد.

4- رها کنید: بگذارید انرژی منفی از کنار شما بگذرد و برود؛ به آن نچسبید و خودتان را درگیر آن نکنید. عهد ببندید که تنها بر روی اهداف تان و کاری که امروز باید انجام بدهید، تمرکز کنید. بدانید که ما نمی توانیم کسی یا چیزی را کنترل کنیم؛ زیرا اختیار دیگران یا وقایع مختلف دست ما نیست. فقط اختیار افکار و احساسات خودمان دست ماست؛ پس از این قدرت تان خوب استفاده کنید.

5- ارتعاش بدِ نامحسوس را تشخیص دهید: نیازی نیست کسی حرفی بزند تا ارتعاش بدی بروز کند؛ زیرا این ارتعاش می تواند نامحسوس باشد. با تمرین و توجه می توانید ارتعاش بد را فورا تشخیص دهید. قبل از هر چیز برای این کار، لازم است نسبت به بدن خودتان و حال و هوای روحی تان حساس باشید.بدن ما شاهکار خلقت است و در تمام طول عمر با دقت حیرت انگیزی همه چیز را ثبت و نشانه هایش را فورا به ما مخابره می کند و این ما هستیم که معمولا به این مورد توجه نمی کنیم. تمرین کنید تا بیشتر با بدنتان در تماس باشید و نشانه های ارسالی اش را بگیرید. گاهی یک حس ناگهانی که می گوید همین حالا باید از اتاق بروید، می تواند علامت وجود ارتعاش بد در اطرافتان باشد. از بدنتان، این یار و همراه همیشگی تان پیروی کنید.

6- محیط کارتان را تمیز نگه دارید: تمیز نگه داشتن محیط کار و کمک به زیبایی بیشتر فضای اطرافتان مهم است. دست کم میز کار خودتان را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید. زدودن گرد و غبار، رعایت نظم و ترتیب، قرار دادن گلدانی کوچک یا گیاهی سبز و وجود شیئی زیبا در جذب انرژی مثبت به اطرافتان معجزه می کند.

7- مهربان باشید: با اطرافیانتان مهربان باشید؛ زیرا به آنها احتیاج دارید. اگر بحثی منفی درگرفت، ظریف عمل کرده و آهسته از کنار آن عبور کنید. اگر نمی توانید بروید، بیطرفانه گوش دهید و واکنش نشان ندهید، گوش دادن صبورانه عملی حاکی از عشق است و در دفع انرژی منفی بسیار موثر است.

8- صرفا مشاهده کنید: در محیط های کاری هر روز انواع و اقسام بحث های جزیی و غیرجزیی درمی گیرد که الزاما نیازی به درگیر کردن خودتان در آنها نیست. اولویت خود را تشخیص دهید و بر روی کارتان تمرکز کنید. صرفا ببینید و آنچه را که اطرافتان اتفاق می افتد، جذب نکنید.همیشه افرادی هستند که مدام ناراحتی ها و منفی بافی هایشان را با رفتار و کلامشان بیرون می ریزند و وقت و انرژی دیگران را تلف می کنند. اگر کاری از دستتان برنمی آید، می توانید بروید. پاهای شما دو ابزار مهم دفاعی علیه منفی بافی هستند؛ پس آنها را در جهت مخالف مشکل به حرکت درآورید و بروید.

خودتان را دوست داشته باشید :اما قوی ترین سلاح شما در برابر آن دسته از انرژی های منفی که ناخواسته به شما نزدیک می شود، این است که خودتان را دوست بدارید و با خود مهربان باشید. هر روز نیازهای اصلی جسمی و روحی خود را مد نظر قرار دهید و برای رفع آنها بکوشید.تغذیه سالم، ورزش، خواب و استراحت کافی، تماس با طبیعت حتی برای چند دقیقه و ارتباط با اشخاص و طرح های مثبت می تواند امواج انرژی مثبت را در وجودتان و اطرافتان جاری کند. هر چه بیشتر خودتان را دوست داشته باشید، علایق تان را دنبال کنید و برای خودتان ارزش قائل باشید، کمتر در معرض صدمات انرژی های منفی که همه ما به طور ناخواسته در مسیرشان قرار می گیریم، خواهیم بود.