آشنایی با خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی

0
39
خدمات الکترونیک
خدمات الکترونیک
آشنایی با خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعیReviewed by سحر تهرانی on Jan 8Rating:

پاراف آشنایی با خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی : هم اکنون ١٧ خدمت الکترونیک در بستر اینترانت(شبکه داخلی و بین شعب سازمان) در چهار حوزه بیمه شدگان،نامنویسی،مالی و امور مستمری ها در تامین اجتماعی انجام می شود.

اجرای«پروژه خدمات و سازمان الکترونیک»بر اساس تکلیفی است که سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری،بند «ج» ماده «۴۶» قانون برنامه پنجم توسعه، ماده«٣۶»و«٣٧» قانون مدیریت خدمات کشوری، نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور و نقشه راه توسعه دولت الکترونیک مشخص کرده و قرار است در تمام دستگاه‎های اجرایی عملیاتی می‎شود.

سازمان تامین اجتماعی از معدود دستگاههای اجرایی کشور است که با بسیج امکانات و منابع انسانی از همان آغاز،اراده خود را در لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری نشان داد و طی جلسات مختلف،کمیته های کاری و تخصصی را تشکیل و فعال کرد.

ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان،سامانه رویت سوابق بیمه شدگان،سامانه فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران،پرداخت حق بیمه از طریق تلفن همراه،برگ پرداخت بیمه شدگان کلیه بیمه شدگان غیراجباری،ارسال لیست حق بیمه اینترنتی،پرداخت حق بیمه اینترنتی و تشکیل پرونده الکترونیک بیمه شدگان چند نمونه از عناوین خدمات الکترونیکی هستند که سازمان تامین اجتماعی به مخاطبان خود از کارفرمایان گرفته تا بیمه شدگان و مستمری بگیران ارجمند ارائه نموده و باعث گردیده تا از میلیونها تردد درون شهری و حتی بین شهری مراجعان به شعب سراسر کشور کاسته شود.

سامانه ارائه خدمات بین شعب(شعبه ملی) یکی دیگر از مهمترین طرح های خدمات الکترونیک تامین اجتماعی می باشد. این سیستم با هدف انجام عملیات تعویض و تمدید دفترچه در کلیه شعب بر اساس کد ملی بوجود آمده است.در گذشته برای تمدید و تعویض دفترچه های بیمه، بیمه شدگان باید فقط به شعبی که دفترچه برای آنها صادر می شده مراجعه می کردند اما با اجرای طرح شعبه ملی در تمامی شعب امکان تعویض و تمدید وجود خواهد داشت.

در آینده نزدیک با تشکیل الکترونیکی پرونده فنی بیمه شدگان،مستمری و درآمد حق بیمه؛هم زمان با نامنویسی و ورود اطلاعات اولیه در تمامی شعب استان،حذف اسناد و مدارک کاغذی و سهولت در گردش اسناد و اطلاعات پروژه صورت گرفته و پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان محقق می شود که موجب تحول بنیادین در فرآیند های سازمان خواهد شد.

خدمات الکترونیکی سازمان در بستر اینترانت (شبکه داخلی و بین شعب سازمان):

  • خدمات امور نامنویسی : صدور و چاپ مجدد و تمدید دفترچه های درمانی،سامانه نامنویسی متمرکز ،ارسال سوابق بیمه شدگان
  • خدمات امور مالی: دریافت برگه پرداختهای واریزی، ارسال و دریافت اعلامیه های بین شعب
  • خدمات امور فنی مستمریها : ارسال الکترونیکی پرونده ها

خدمات الکترونیکی سازمان در بستر اینترنت (عمومی):

  • بیمه شدگان : سامانه روئیت و اعتراض سوابق بیمه شدگان،صدور الکترونیکی برگ پرداخت حق بیمه (بیمه های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و کارگران ساختمانی)
  • کارفرمایان: ارسال لیست حق بیمه و دریافت برگه پرداخت حق بیمه،ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی
  • مستمری: روئیت و چاپ فیش حقوقی مستمری بگیران

سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان

کلیـه بیمـه شـدگان محتـرم مـی تواننـد بـا مراجعـه بـه سـامانه سـوابق سـازمان تـأمین اجتمـاعی بـه آدرس: https://savabegh.tamin.ir ضمن مشاهده سوابق بیمه ای، در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات هویتی و یا سوابق خود نسبت به ثبت اعتراض اقدام نموده تا در اسرع وقت در شعبه مربوطه رسیدگی به عمل آید. این سامانه با هدف کاهش مکاتبات اداری و مراجعات حضوری افراد جهت دریافت سابقه به صورت متمرکز و کاهش هزینه ها به وجود آمده است.

در صورتی که قادر به رویت سوابق بیمه ای خود در قسمت سوابق بیمه شدگان نیستید، جهت اصلاح مشخصات فردی با در دست داشتن دفترچه بیمه ، اصل شناسنامه و کارت ملی به واحد نامنویسی شعبه تأمین اجتماعی محل بیمه پردازی خود مراجه نمایید.

سامانه پرداخت الکترونیکی و ارسال لیست حق بیمه

کلیه کارفرمایان محترم می توانند بدون مراجعه حضوری به شعبه، از طریق اینترنت نسبت به ارسال لیست حقوق و دستمزد و پرداخت حق بیمه اقدام فرمایید. سامانه دریافت لیست حق بیمه اینترنتی: www.samt.tamin.ir
با بهره گیری از این سامانه، کارفرمایان محترم می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب تأمین اجتماعی، از طریق فضای اینترنتی لیست کارکرد ماهانه پرسنل زیر مجموعه خود را ارائه نموده و اقدام به پرداخت حق بیمه مربوط به آن نمایند. همچنین پرداخت سایر بدهی های کارفرمایان از طریق همین سامانه امکان پذیر می باشد.

سامانه خدمات بین شعب (شعبه ملی)

این سیستم با هدف انجام عملیات تعویض و تمدید دفترچه در کلیه شعب بر اساس کد ملی بوجود آمده است. در گذشته برای تمدید و تعویض دفترچه های بیمه، بیمه شدگان باید فقط به شعبی که دفترچه برای آنها صادر می شده مراجعه می کردند اما با اجرای طرح شعبه ملی در تمامی شعب امکان تعویض و تمدید وجود خواهد داشت.

صدور الکترونیکی برگ پرداخت حق بیمه از طریق اینترنت

کلیه بیمه شدگان محترم بیمه های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و کارگران ساختمانی می توانند با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه نسبت به اخذ نام کاربری و کلمه عبور اقدام نموده و با دسترسی به سامانه صدور برگه پرداخت غیر حضوری به آدرس https://samt.tamin.ir برگ پرداخت خود را با انتخاب دوره یک ماه تا حداکثر اسفند ماه هر سال دریافت و با داشتن رمز دوم از طریق کارتهای عضو شتاب پرداخت نمایند.

طرح ابلاغ اینترنتی احکام مطالباتی

کلیه کارفرمایان محترم می توانند صورت حسابهای بدهی خود را در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه حضوری به شعبه از طریق سایت سازمان دریافت نمایند. مراحل انجام کار:

مراجعه کارفرمایان به شعبه مربوطه و تکمیل فرمهای طرح
ارایه شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی (ایمیل)
دریافت نام کاربری و رمز عبور
آدرس سایت: www.eblagh.tamin.ir

سامانه ارائه فیش مستمری بگیران

در جهت اهداف عالی سازمان به منظور بهبود روش ها و تسهیل امور مستمری بگیران تحت پوشش، سامانه ((ارائه فیش مسمتری بگیران)) با هدف ارائه فیش حقوق مستمری بگیران در محیط وب طراحی و پیاده سازی شده است.
مستمری بگیران محترم می توانند از طریق امکانات فراهم شده در این سیستم ضمن مشاهده اقلام حقوقی ماهانه ، نسبت به تهیه فیش حقوقی خویش در هر زمان اقدام نمایند.

یک دیدگاه بفرستید

دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید