سامانه پاسخگویی به شکایات برای نظارت بر مدارس

ایجاد سامانه پاسخگویی به شکایات برای نظارت بر مدارس

پاراف ایجاد سامانه پاسخگویی به شکایات برای نظارت بر مدارس : سید رحیم میرشاه‌ولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از تشدید نظارت بر مدارس در تابستان به علت شروع ثبت نام دانش آموزان خبر داد و گفت: اولیاء می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، نسبت به طرح شکایت در سامانه رسیدگی به شکایت اقدام کنند.

شکایت‌ها معمولا ظرف ۲ هفته رسیدگی می شوند و نتایج در سامانه قابل مشاهده خواهد بود. در واقع با مکانیزه شدن ثبت و ارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستادی، فرآیند پاسخ‌دهی به شکایات کوتاه و در اعلام نتایج تسریع خواهد شد.

سید رحیم میرشاه‌ولد با اشاره به تشدید بازرسی و نظارت همه جانبه بر عملکرد مدارس در فصل ثبت نام اظهار کرد: مجموعه عوامل ما و همکاران بخش‌های آموزشی این کار را انجام خواهند داد.

شفاف‌سازی و استقرار عدالت و زمینه‌سازی برای احقاق حق از جمله اهداف مدنظر برای راه‌اندازی این سامانه بودند

وی افزود: معمولا در فصل تابستان که با ثبت نام دانش آموزان در مدارس و همچنین نقل و انتقالات معلمان همراه است، میزان شکایات افزایش می‌یابد. سال گذشته نظارت بر امر ثبت نام در حدود ۶۰ هزار مدرسه انجام شد و امسال هم احتمالا همین میزان مدرسه را پوشش خواهیم داد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش سامانه پاسخگویی به شکایات که در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسریع در پذیرش انتقادات و رسیدگی به شکایات از سوی اولیای دانش آموزان و فرهنگیان در سال گذشته آغازبکار کرده است در حال حاضر قابل دسترسی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در مدارس، در سامانه طرح شکایت کنند.

بر این اساس کلیه شهروندان، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه، نسبت به ثبت شکایت و درخواست خود اقدام و مدارک و مستندات خود را نیز ضمیمه شکایت کنند.

میرشاه ولد با بیان اینکه پس از مراجعه به سامانه و طرح شکایت یک کد رهگیری در اختیار فرد قرار می‌گیرد گفت: شکایت‌ها معمولا ظرف ۲ هفته رسیدگی می شوند و نتایج در سامانه قابل مشاهده خواهد بود. در واقع با مکانیزه شدن ثبت و ارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستادی، فرآیند پاسخ‌دهی به شکایات کوتاه و در اعلام نتایج تسریع خواهد شد.ایسنا.