شرایط تبدیل وضعیت کارمندان و کارکنان پیمانی دولت

1
18
شرایط تبدیل وضعیت کارمندان و کارکنان پیمانی دولت
شرایط تبدیل وضعیت کارمندان و کارکنان پیمانی دولت
شرایط تبدیل وضعیت کارمندان و کارکنان پیمانی دولتReviewed by سعید رضایی on Sep 8Rating:

پاراف شرایط تبدیل وضعیت کارمندان و کارکنان پیمانی دولت : طبق ماده ۴۵ قانون «مدیریت خدمات کشوری»، استخدام در مشاغل دولتی به دو روش انجام می شود: « الف – استخدام رسمی برای تصدی پست های ثابت در مشاغل حاکمیتی؛ ب – استخدام پیمانی برای تصدی پست های سازمانی و برای مدت معین.» به نظر می رسد، کارمندی که به صورت پیمانی استخدام می شود، از نظر شرایط عمومی استخدام، تفاوتی با کارمندان رسمی ندارد. بر اساس ماده ۴۲ قانون «مدیریت خدمات کشوری»،

شرایط عمومی استخدام در مشاغل دولتی عبارت است از :

« الف – داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج سال؛ ب- داشتن تابعیت ایران ؛ ج – انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان ؛ د – عدم اعتیاد به دخانیات و موادمخدر؛ هـ- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر؛ و – دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک هم تراز (برای مشاغلی که مدارک هم تراز در شرایط احراز آنها پیش بینی شده است )؛ ز- داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند، بر اساس آیین نامه ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیئت وزیران می رسد؛ ح – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ ط – التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.» سن کارمندانی که به صورت پیمانی استخدام می شوند، نباید در پایان قرارداد بیشتر از ۶۵ سال و در مشاغل تخصصی، بیشتر از ۷۰ سال باشد.

این مطلب را هم بخوانید :   اعلام جزئیات میزان افزایش حقوق و رتبه بندی جدید فرهنگیان

محل خدمت کارمندان پیمانی، در پیمان نامه تعیین می شود. در صورتی که کارمندان پیمانی، پس از شرکت در آزمون های مربوطه و احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی، به عنوان کارمند رسمی به استخدام ادارات و نهادهای دولتی درآیند، مطابق تبصره ۲ ماده ۴۶ قانون «مدیریت خدمات کشوری»، اولاً، «سوابق پیمانی آنها جزو سوابق رسمی محسوب می شود» و ثانیاً، «سابقه سنوات خدمت آنها به سقف سن موضوع بند (الف) ماده ۴۲، اضافه می شود.» بر اساس ماده ۴۹

تمدید قرارداد کارمندان پیمانی منوط به تحقق شرایط ذیل می باشد:

۱- استمرار پست سازمانی کارمندان؛ ۲- کسب نتایج مطلوب از ارزیابی عملکرد و رضایت از خدمات کارمند؛ ۳- جلب رضایت مردم و ارباب رجوع؛ ۴- ارتقای سطح علمی و تخصصی در زمینه شغل مورد تصدی.» درصورت عدم تمدید قرارداد، با کارمندان پیمانی مطابق قوانین و مقررات مربوط عمل خواهد شد و این افراد می توانند، طبق ماده ۵۰، از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند. همچنین، کارمندانی که به صورت رسمی استخدام می شوند، باید یک دوره سه ساله آزمایشی را بگذرانند.

یک دیدگاه

  1. سلام/جواب دیوان عالی کشور در خصوص حق پرسنل زحمت کش قراردادمستقیم که توسط مسئولین شرکت نفت تضییع می شود چیست?
    خواهشمند است بررسی لازم را مبذول فرمایید چرا وضعیت استخدامی ما مشخص نمی شود و هیچ دستورالعمل اجرائی قانونی برای ما وجود ندارد?

یک دیدگاه بفرستید

دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید