سامانه شکایت از اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی

سامانه شکایت از اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی

پاراف سامانه شکایت از اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی : در راستای افزایش رضایت مشتریان زیرمجموعه­ های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ارتباط با مشترکین نهایی، سامانه پاسخگویی ۱۹۵ در آذر ماه سال ۱۳۹۲ به دستور مقام عالی وزارت راه­ اندازی گردید.

کلیه مشترکین گرامی می­توانند با مراجعه به سایت www.195.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ درخواست ملاقات با مقام عالی وزارت، درخواست/شکایت، انتقاد، پیشنهاد یا تشکر خود را در خصوص خدمات ارائه شده­ زیرمجموعه­ های این وزارتخانه ( سازمان­ها و شرکت­های ذیربط ) که دارای مشترک و کاربر نهایی می­باشند ثبت نمایند.

مراحل و فرایند ثبت و پیگیری درخواست در این سامانه به شرح ذیل می باشد:

  • ثبت درخواست در سایت و ارسال کد رهگیری بر روی تلفن همراه ثبت کننده درخواست.
  • ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اولیه به مبداء رسیدگی کننده شامل: زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (مانند اپراتورها، شرکت های اینترنتی، دفاترپستی و ….)
  • ارجاع درخواست برای رسیدگی به واحد تخصصی/ بازرسی سازمان مربوطه در صورت عدم ارایه پاسخ نهایی بعد از گذشت ۱۴ روز در سامانه یا درخواست تجدید نظر حداکثر ظرف مدت ۳ روز پس از پاسخ نهایی.
  • ارجاع درخواست به بالاترین مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت ثبت تجدید نظر دوم یا عدم ارایه پاسخ نهایی پس از مدت مقرر.
  • رسیدگی نهایی و صدور رای توسط کمیته حل اختلاف در صورت درخواست تجدید نظر دوم.

رسیدگی به نحوه ارائه خدمات اپراتورخای تلفن همراه و ثابت و همچنین شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت بخشی از این خدمات می باشد.پاراف.