شرکت ها و کارمندان

پاراف شرکت ها و کارمندان : هدف باید به عنوان زمینه ای در تمام فعالیت هایی که برای شرکت انجام می دهید وجود داشته باشد ولی متاسفانه همیشه این اتفاق نمی افتد. بیشتر کارمندان شما در فضایی مه آلود تلو تلو می خورند و دقیقا نمی دانند کاری که انجام می دهند چطور می تواند به اهداف شرکت کمک کند.

تحقیقی که اخیرا انجام شد، رهبران چطور پیشرفت می کنند نام داشت و ثابت کرده بود که ۴۳ درصد از کارمندان با اهداف کلی شرکت آشنا هستند ولی نمی توانند آن ها را نام ببرند.

در این صورت چون کارمندان دقیقا نمی دانند کاری که انجام می دهند چه اهمیتی دارد، ۷۰% از نیروی کار آمریکای هنگام کار متعهد نیستند.

در این شرایط یک چرخه ی معیوب پدید می آید و عدم آگاهی کافی کارمند از هدف باعث کاهش انگیزه اش می شود.

کارگذاران و مدیران تنها نتایج نهایی را می بینند ولی به علت آن ها هیچ توجهی نمی کنند و بدون هیچ شفاف سازی روی کارمند ذره بین می گذارند. در نتیجه کارمندان تصور می کنند قابل اعتماد نیستند و کارگذار روی آن ها حساب نمی کند و مسئولیت کمتری می پذیرند.

برای اینکه بهترین افراد تیم را متعهد کنید و مدام از روی شانه های آن ها کارشان را زیر نظر نگیرید آن ها را با اهداف آشنا کنید. مطمئن شوید که هر کدام از اعضا به خوبی با ارزش کاری که انجام می دهند آشنا است، همچنین باید بدانند به چه سمتی حرکت می کنند و چطور تلاش های آن ها نتیجه می دهد.

در صورتیکه افراد مناسبی استخدام کرده باشید و نقشه ای واضح از اهداف شرکت در اختیار آن ها قرار دهید می توانید آن ها را به حال خودشان بگذارید. چون به تنهایی می توانند مسیر درست را پیدا کنند.

اهداف برای کارمندان به منزله ی آجری تلقی می شوند که برای ساخت و ساز به آن نیاز دارند، با این حال باید مطمئن شوید که بهترین افراد گروه کارشان را به خوبی انجام می دهند. این دقیقا همان جایی ست که شرکت ها کنترلشان را از دست می دهند و روی کارمندان ذره بین می گذارند. به جای این کار می توانید از ابزار های هوشمند ثبت گزارش استفاده کنید در این حالت به جریان کاری افراد تیم دسترسی دارید و دیگر لازم نیست هر کار کوچکی که انجام می دهند را زیر نظر بگیرید.

اعضای تیم را تشویق کنید که مسئولیت پذیر باشند. استفاده از ابزار های در دسترس باعث می شود امور بصورت اتوماتیک انجام شوند و کارمندان با این شیوه می توانند پاسخگوی شما باشند.

اخیرا یک مطالعه روی تعهد کاری کارکنان انجام شده است. با نگاهی به ۱۰% از متعهد ترین کارمندان متوجه شدند که قائل شدن ارزش برای توانایی کارمندان دومین عامل محرک تعهد کاری است.

بهترین افراد تیم شما دوست دارند در برابر کاری که انجام می دهند احساس مسئولیت کنند و ابزار های گزارش کار می توانند به آنها القا کند که جریان کار را به تنهایی به دست گرفتند ولی در آن واحد مدیر می تواند روی تمام مراحل نظارت داشته باشد.

همچنین کمک می کند بهترین افراد گروه در موقعیت یکسان قرار گیرند تا برای رسیدن به هدف کار کنند. همچنین موقعیتی فراهم می شود که تمام مشکلات کوچک را پیش از اینکه به معضل تبدیل شوند بشناسید و وقتی مسیر کار از هدف دور می شود آن را دوباره روی خط اصلی قرار می دهید.

شما می خواهید به خوبی بدانید که در شرکت چه اتفاقاتی می افتد ولی مایل نیستید مدام از بالای سر کارکنان به کارشان نگاه کنید. کلیدی ترین شیوه این است که افراد گروه را به داشتن شفافیت در کار تشویق کنید. در این حالت می توانید به وضوح ببینید هر کدام از اعضا به چه کاری مشغول هستند و قصد دارند به کجا برسند.

شاید نزدیک شدن به کارمندان برای اینکه ببینید همگی کارشان را به درستی انجام می دهد یا خیر کمی وسوسه انگیز به نظر برسد ولی بهتر است بدانید این شیوه از مدیریت نه تنها استعداد های شما را از بین می برد بلکه محرک اعضا هم نخواهد بود. به جای این کار روی شفافیت محیط وقت بگذارید و به اعضا بفهمانید کاری که انجام می دهند اهمیت دارد.دن.