پاراف آخرین اخبار مطالب و قوانین اداری شغلی استخدامی مالی

تغییرات در چارت سازمانی صدا و سیما

پاراف تغییرات در چارت سازمانی صدا و سیما : محمد سرافراز، رییس سازمان صداو سیما در دیدار با برخی از استادان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از اصلاحات ساختاری سازمان خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۷۰۰ پست مدیریتی در این اصلاحات حذف شدند.

وی  گفت: برای اینکه ارزیابی صحیحی از رسانه و کارکرد آن داشته باشیم، باید هم به درون رسانه نگاهی بیفکنیم و هم به بیرون از آن توجه کنیم تا آسیب شناسی درستی از وضعیت رسانه حاصل شود.

سرافراز یادآور شد: بسیاری از سازمان ها به لحاظ ساختار اداری بسیار گسترده شده اند و استمرار این وضعیت به نوعی مشکل ساز خواهد بود، اینکه بعضی از سازمان‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بودجه خود را صرف حقوق کارکنان می‌کنند، نشان از اداری بودن ساختار است که یک مشکل عمومی محسوب می شود و صداوسیما نیز به نوعی با آن مواجه است.

باید تفکر گسترده شدن نظام کارمندی اصلاح شود، به همین منظور رسانه ملی در دور جدید مدیریتی قائل به این است که وضعیت خود را به ساختاری رسانه‌ای تغییر دهد، بنابراین در اولین گام، به این نتیجه رسیدیم که باید ساختار سازمانی خود را اصلاح کنیم، لذا بیش از ۷۰۰ پست مدیریتی حذف شدند و این روند اصلاح ساختار ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با طرح این سوال که روند اصلاحی رسانه چگونه باید باشد، به نحوه شکل‌گیری و راه‌اندازی شبکه پرس‌تی وی به عنوان یک ساختار موفق رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در ابتدا این سوال مطرح بود که برای راه‌اندازی شبکه پرس از چه مدلی باید تبعیت کنیم و چه نیروهایی باید در آن شاغل شوند؟

در مسیر مطالعه با دو مدل بین‌المللی که یکی مربوط به شبکه الجزیره بود و با خرید عناصر حرفه‌ای بی‌بی‌سی و سی‌ان ان شکل گرفته بود و دیگری نیز مربوط به شبکه راشاتودی که از طریق فراخوان درکشورهای غربی، تعدادی را انتخاب و فعالیت خود را آغاز کرد، مواجه شدیم، اما تصمیم گرفتیم که پرس تی وی را با تکیه بر نیروهای خودی که مسلط به زبان انگلیسی بودند و با ارائه آموزش‌های رسانه‌ای که نیاز داشتند، راه اندازی کنیم، به گونه‌ای که اکنون جزو موفق‌ترین شبکه‌‌‌های خبری به حساب می‌آید. وقتی شبکه یا شبکه هایی از ابتدا بر مبنای ساختاری صحیح راه اندازی می شوند، نتیجه خوبی بدست می آید.

وی در ادامه با اشاره به بحث سریال‌های تلویزیونی، تأکید کرد: تولید سریال خوب و جذاب متکی به دو اصل مهم است، یکی داشتن داستان خوب و دیگری مضمون خوب که سریال را برای مخاطب دیدنی کند تا او درگیر سریال شود.

در گذشته تولید سریال به دلیل تعداد کم شبکه‌ها راحت‌تر بود، اما اکنون با افزایش شبکه‌ ها و تولید افزون‌تر سریال‌ها، کار پیچیدگی خود را دارد ضمن آنکه در صدد هستیم برای ساخت سریال از افرادی که سناریست و داستان‌پرداز خوبی هستند، استفاده کنیم.

وی با اشاره به فضای جدید رسانه‌ای که برگرفته از فضای مجازی است و کارکرد‌های مختلفی نیز پیدا کرده است، یادآور شد: رسانه ملی درصدد است که در این حوزه به طور جدی وارد شود و در اولین قدم درصدد هستیم تا با راه اندازی IPTV این امکان را برای مردم به وجود آوریم که هر کس در هر ساعت بتواند برنامه مورد علاقه‌اش را دریافت کند.

مهم‌ترین ویژگی رسانه‌های امروزی تعاملی بودن آن‌هاست، در واقع هر مخاطبی اکنون یک رسانه محسوب می‌شود، تولید پیام می‌کند و آن را منتشر می‌سازد، در چنین فضایی باید کارکرد رسانه‌ای چون رادیو و تلویزیون را با بهره گیری از توان فکری نخبگان مجدداً باز تعریف کرد.*مهر

تغییرات در چارت سازمانی صدا و سیما

این مطلب را هم بخوانید :   اصلاح ‌آیین‌نامه فوق‌العاده‌ اشتغال‌ خارج ‌از کشور مستخدمان ‌دولت