چند راه ساده برای مدیریت کارمندان در یک سازمان

پاراف چند راه ساده برای مدیریت کارمندان در یک سازمان : حتما موفق‌ترین مدیر هم در جستجوی راه‌های جدید پیشرفت و ترقی است. یک بار این حقیقت را درک کنید، شما هم می‌توانید در مسیر مدیریت کارکنان خود گام‌های مثبتی بردارید و در زمان طولانی برای منافع خود با لذت و آرامش بیشتر بکوشید.

کارمندان علاقه‌ای به کارهای چالش‌زا ندارند. بنابراین در مواجهه با این جور کارها روحیه خود را می‌بازند. این دست شماست که کار برای کارمندتان خسته‌کننده یا پر از هیجان باشد. کار باید یک فعالیت ارضا کننده باشد که بهترین چیزها را مطابق لیاقت افراد در اختیارشان می‌گذارد.
کار نباید تنها، منبع درآمد باشد، بلکه باید به صورت فعالیتی درآید که موجب رشد و تکامل کارمندان می‌گردد.

اگر بدانید که از کارمندی با حقوق بالا چگونه به نفع شرکت استفاده کنید، حقوق او گران به نظر نمی‌رسد. کارمند با حقوق پایین‌تر ممکن است به خاطر اشتباهات دایمی که مرتکب می‌شود، خیلی گران تمام شود. کاری کنید کارمندانتان به موفقیت برسند. تلاش کنید حقوق بالایی که می‌گیرند، بازدهی داشته باشد. اگر آن‌ها موفق شوند، کار شما هم موفق خواهد بود، به همین سادگی.
وقتی یک بار طعم موفقیت چشیده شود و با احساس و از ته قلب آن‌ها را تشویق کنید، آن‌ها مانند گلوله برفی که از تپه سرازیر شود رشد می کنند و رشد کارمندتان منجر به رشد شرکت شما می‌شود.

موفقیت کارمند چیست؟ خوب، موفقیت یعنی رسیدن به چیزی بیش از آنچه انتظار می‌رفته. به او کمک کنید. در سکوت و محرمانه، شجاعت او را افزایش دهید و آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا موفقیت به دست آید. وقایع را به همراه او تجزیه و تحلیل کنید و از عقل و خرد خود بهره بگیرید. به کارمندانتان انگیزه بدهید. یک انگیزه برای کار موفق کارمندتان بسیار مهم است. فروش، فروش است، اما وقتی به آن‌ها بگویید که فروش یک واحد به معنی چه میزان سود برای نهادتان است و به علاوه، فرصتی برای فروش‌های دیگر است، کارمندتان دلیل تلاش خود را بهتر می‌فهمد.

بیان علت کاری را که به آن‌ها می‌سپرید را به صورت عادت خود درآورید چون اگر کارمندی نداند که نقش فردیش در موفق ساختن صنعت چیست، از تمام توانایی‌هایش استفاده نخواهد کرد.

هر مدیری که می‌خواهد کارمندانش را بسازد باید مطمئن شود که اعمال خودش سازنده عرت‌نفس کارمندانش است. به کارمندانتان امنیت، آموزش، اجازه مبارزه، پول و از همه این‌ها مهمتر و بالاتر، رضایت شغلی بدهید همانطور که از رئیس خودتان انتظار داشتید. بر خلاف تصور مدیران مساله همیشه پول و وقتی که برای کارمندتان هزینه می‌کنید نیست. بلکه چگونگی لطف کردن به دیگران هم به حساب می‌آید. خیلی از مدیران در پایان سال عیدی‌های سنگینی به کارمندان می‌پردازند. اما آن‌ها این پول را می‌دهند چون باید بدهند، نه برای اینکه دوست دارند بدهند. هر چیزی می‌دهید، باید با احساس داده شود. چیزی که هنگام پرداخت می‌گویید ۱۰ درصد قضیه است. آنچه چشمانتان می‌گوید ۲۰ درصد، آنچه ذهن‌تان می‌گوید ۳۰ درصد و آنچه قلبتان می‌گوید ۴۰ درصد کل موضوع ارزش دارد! این را به یاد داشته باشید تا هرگز اشتباه نکنید.

افراد بشر همه کارمند هستند و کارمندان هم انسانند. انسان‌ها دچار ضعف‌های درونی مانند تنبلی، حرص، کم حوصلگی، غرور و اینطور مشکلات می‌شوند. می‌گویند کارمندان مثل سیب هستند، بله تعجب نکنید! وقتی یک سیب که رویش لکه دارد گیرتان می‌آید، چه کاری می‌توانید بکنید، می‌توانید او را دور بیندازید و یا بعد از برداشتن لکه سیب با چاقو آن را بخورید. ۹۶ درصد اوقات، لکه خیلی عمیق نیست. سیب بدون لکه هم بسیار گران است. به طریق مشابه، اکثر کارمندان و همکاران شما مثل سیب هستند-

کنار آمدن در هر شرکتی جنبه بسیار مهمی از روابط انسانی است. چه این شرکت ۶ کارمند داشته باشد یا ۶۰، ۶۰۰، ۶۰۰۰. ما کسانی را دیده‌ایم که به نظر بسیار زبده بوده‌اند، اما عملکرد آ‌ن‌ها به علت نساختن با همکارانشان چندان تعریفی نداشته. به کارمندانتان گوش‌زد کنید، آن‌هایی که به دیگران لطف می‌کنند، نتیجه محبت‌های خود را خواهند دید و برعکس، آن‌هایی که فقط تلخی می‌کنند، تلخی هم می‌بینند.

همچنین اگر هنوز درگیری بین شما و کارمندانتان وجود دارد، آن را از بین ببرید. کارمند اصلاح‌ناپذیر را هم بیرون کنید تا برود و برای رقبای شما کار کند!
به کارمندان بیاموزید که همه ما برای رشد به دستان کمک کننده نیازمندیم. وقتی رشد کردید، دست دیگران را هم بگیرید.

کارمندان با هم مساوی نیستند. هرگز هم نبوده‌اند و نخواهند بود. شما به عنوان یک رهبر، هرگز نباید کارمندان بد را تحمل کنید. یک ژاپنی می‌گوید: « میخ بیرون زده باید آن‌قدر چکش بخورد تا پایین برود». می‌توانیم بگوییم که کارمندان بد مثل میخ کج هستند. باید آن‌ها را صاف کنیم یا دور بیندازیم. این کار به کمی قاطعیت و شجاعت نیاز دارد. کارمند بد از موثر بودن کار تیمی جلوگیری می‌کند و با اعمال ناخودآگاهش روی کارمندان خوبتان اثر منفی می‌گذارد.*مدیر سبز.

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 0
دوست نداشتم: 0
میانگین امتیازات: 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *